• Laatste berichten

  • Archief

  • Categorieën

  • Twitter Updates

Ik was erbij

Gisteren, zondag 4 maart 2007, was de 5e en alweer voorlaatste marathontrainingsloop van CAV Energie over een afstand van 32 km. Ook deze keer wederom prima georganiseerd door coach/trainer Kok. De tempomakers hebben hun werk weer prima gedaan, de fietsers zorgden voor een prima begeleiding (bedankt Corrie) en de 4 drankposten waren weer groots bevoorraad met (sport)drank, ontbijtkoek, krentjes, etc. Over 3 weken is de laatste voorbereidingsloop voor de Rotterdam marathon. De afstand zal dan 35 km bedragen.

Afgelopen dinsdag had ik 20 km gelopen en dat ging prima. Met het gevoel in mijn borstvlies gaat het de laatste week ook beter. Alhoewel ik gisterenmorgen, net vóór de loop, nog even een pijnscheut krijg te verwerken. Overigens verder geen last meer van gehad. Ja, jullie lezen het goed: net vóór de loop. Ik vond de tijd rijp om me maar eens aan de trainingsloop te wagen. De eerste loop over 23 km kon ik nog als voorloper fungeren, daarna was het – zoals jullie weten – even gedaan met Running Hans. De 25 km, 28 km en de 30 km kon ik niet meelopen. Dat leverden wel bijzondere fotoreportages op.

Zo gezegd, zo gedaan. Gisterenmorgen gingen we om 10.00 uur van start. Het beloofde een mooie dag te worden. Ik ben van start gegaan in de 30-groep. Dat is de groep die 30 minuten per 5 km loopt, oftewel 6 minuten per km. Dit vond ik een mooie snelheid. De vraag was natuurlijk hoelang ik het zou gaan volhouden. Het ontbrak immers aan de benodigde training van kilometers. Ik kon onderweg altijd nog afsnijden. Daar was de route ideaal voor. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb de volledige afstand in de 30-groep overbrugd. De eindtijd was precies 3:12’00". Prima gedaan hazen. Ik moet zeggen dat de benen wel iets zwaarder werden, maar wie heeft daar geen last van. Al met al ging het vrij simpel.
Ik kan dus weer zeggen: "Ik was erbij."

Foto’s vind je hier en via de weblog van John Snijders. John liep gisteren ook mee en ik heb hem – op zijn verzoek – wat tips gegeven over het starten van een weblog. Nou dat is goed gelukt. John, ik heb maar gelijk een foto van je geleend.

’s Avonds gezellig met de kinderen bij mijn ouders gegeten en bij hen Surfen en Bellen van Het Net geinstalleerd. Alles werkte in één keer prima. Pa, veel plezier met je computer.

18 Reacties

  1. Zo 32 Marathons is een ontzettend knappe prestatie!

  2. Hé Hans, je loopt ze al weer lekker mee, al die km’s.
    Gelukkig herstel je snel, zeg.

  3. bedankt hans voor de vele tips en dat ik ben opgenomen op je site tot de volgende training hopen dat ik dan wat meer foto,s heb en de andere natuurlijk.

  4. lijkt me leuk om in zo’n groep te vertoeven, niet ?

  5. en natuurlijk “I’ll be back”! Mooie prestatie Hans.

  6. Hans je 33ste marathon komt eraan,,weet ik zeker. Leuk dat het weer goed gaat met je.

  7. He Hans, kan je niet voor mij als Hans fungeren. Man, je loopt NA de klaplong nog steeds veel beter dan ik……..
    Ben klein beetje jaloers……, wil ook graag zo goed lopen.
    Maar zal nog wel behoorlijke tijd duren………
    Sterkte verder en lekker doortrainen voor je marathon in april.

  8. Pff het is zeker laat op de avond.
    Ik bedoelde natuurlijk:
    ……kan je niet voor mij als HAAS fungeren……..

  9. @Emmie: Ik wil gerust voor haas spelen. Heb dat al vele malen gedaan.

  10. Wow Hans!! Groot respect!

  11. Ik sta versteld Hans ruim 30 kilometer al weer achter elkaar in de benen.
    Je loopt dus in Rotterdam Mee?

  12. Knap gedaan Hans, Mooi optijd weer herstelt om lekker te lopen in De Stad op 15 april!!!

  13. Ongelooflijk, razend knap Hans….met slechts wat zware benen. En hoe voelt het nu een aantal dagen later? Geen klachten gekregen? Dat zou helemaal de slagroom op de taart zijn!

  14. nu al 32k? wauw … ‘k sta precies wat kilometerkes achter!!

  15. Hou je het wel een beetje in de gaten, Hans ! Fantastisch natuurlijk dat je gelopen hebt, maar je gezondheid is wel het belangrijkste.
    En die benen, ja, dat heb je na 30 kilometer en dat mag dan ook wel.
    Mooi dat je bij je ouders internet hebt geinstalleerd. Kunnen ze ook aan de slag met het opzetten van een weblog.

  16. Wat goed dat het alweer zo lekker gaat!

  17. Wat schitterend dat je zo makkelijk de draad weer oppakt!

Plaats een reactie